Łódź – gdzie ćwiczyć na powietrzu?

Mówi się, że współczesny sport nie zna ograniczeń – i jest to prawda! Obecnie niemal w każdym mieście w Polsce mamy możliwość wykonywania ćwiczeń fizycznych na świeżym powietrzu. Łódź nie wyróżnia się pod tym względem w żaden sposób, a wręcz przeciwnie – możliwości sportowe zapewnione przez miasto znajdują się na piedestale wśród rankingów dostępności i jakości. Możliwości wyboru jest bardzo wiele, zaczynając od siłowni na powietrzu, budowanych obecnie niemal na każdym osiedlu, przy szkołach, w parkach, a nawet na terenie urzędów administracji publicznej, czy też różnego rodzaju firm, tudzież korporacji. Poza tym w ostatnim czasie powstało setki kilometrów ścieżek rowerowych, których w Łodzi jest bardzo wiele i które pozwalają na bezpieczną i komfortową formę rekreacji. Warto również pamiętać i wyraźnie podkreślić fakt, że ćwiczyć można niemal wszędzie i niejednokrotnie udowodniono już, że jest to fakt niezaprzeczalny. Parki są specjalnie przystosowane do tego, aby w nich biegać, maszerować, spacerować, rozciągać się lub rozgrzewać, a nawet wykonywać trening stacjonarny. Rowery miejskie, to kolejny powód to zwiększenia aktywności w codziennym życiu, pamiętajmy, że jazda na rowerze, rolkach – to bardzo korzystna i efektywna forma treningu.

Trening na powietrzu

Wyżej zobrazowaliśmy ilość i specyfikę miejsc przyjaznych dla wykonywania codziennego treningu, teraz natomiast warto przejść do jego formy i techniki. Pamiętajmy, że w przypadku każdego rodzaju aktywności fizycznej,  zwłaszcza tej, która wykonywana jest na nierównym podłożu lub w zróżnicowanych warunkach atmosferycznych fundamentalnym punktem jest rozgrzewka. Rozgrzanie mięśni oraz ogólnego ustroju organizmu – to podstawa! Dzięki temu unikniemy kontuzji, urazów, skurczów mięśniowych, upośledzenia stawów, kości, a nawet trwałego kalectwa. Poza tym dzięki rozgrzewce nasz organizm znacznie szybciej zacznie działać według przeznaczenia, np. rozpocznie szybsze spalanie tkanki tłuszczowej lub rozpocznie się bardziej zintensyfikowany proces tworzenia się tkanki mięśniowej. Podobnie sprawa wygląda z potreningowym rozciąganiem – ono również pozostaje ważne, chociażby ze względu na szybszą odbudowę tkanek i regenerację mięśni. Rozciąganie także chroni przed urazami, a także zapobiega zastojowi mięśniowemu. Co więcej, warto zainwestować w dobre i wygodne obuwie, które ochroni naszą stopę i stawy przed zbytnim obciążeniem oraz zapewni komfort ruchowy.

Żywienie i suplementacja

Prowadząc aktywny tryb życia, lecz nie tylko, warto pamiętać, że zdrowe i racjonalne żywienie, a także odpowiednia suplementacja, to fundamentalne zasady pozytywnego oddziaływania naszych starań. Suplementy diety na redukcję, na masę, witaminowe, minerałowe, białkowe, stymulatory mózgowe, hormonalne, na poprawę nastroju, powinny pozostawać nieodłączną częścią naszej codzienności, ponieważ to one warunkują nam komfort i powodzenie zdrowotne ( w sensie psychicznym oraz fizycznym). Bardzo często nie doceniamy znaczenia diety i suplementacji, dyskryminując lub odrzucając jeden z tych elementów, tymczasem są one połączone symbiozą i pewnego rodzaju prawidłowością. Ruszając się, będąc aktywnym – musimy dbać o bezpieczeństwo naszego organizmu, o jego kondycję, o nasze samopoczucie. Oznacza to, że powinniśmy stale monitorować nasz stan i wyciągać z niego odpowiednie wnioski, tak by być świadomym swojego ciała i jego uwarunkowań.

Obiekty przygotowane do ćwiczeń na powietrzu posiadają wiele zalet, między innymi są one ogólnodostępne i darmowe, a zatem przyciągają większą uwagę. Ponadto mogą stać się one doskonałą formą spędzenia wolnego czasu, np. ze znajomymi, partnerem, czy rodziną. Ich jakość oraz innowacyjność naprawdę onieśmielają, sprzęty znajdujące się w siłowni na powietrzu satysfakcjonują nawet najbardziej zaawansowanych sportowców.